Föreningen

I barnvänliga Glömsta ligger Brf Solbacken inbäddat i naturen. Fastigheterna uppfördes 2016 & 2017 av Eknors Fastighets AB.
Totalt har bostadsrättsföreningen 21 stora parhusvillor och ateljéhus som omfattar 2317 kvm boarea. Alla hus har egna uteplatser, putsade fasader med vackra detaljer som spröjsade fönster mm.

Området
På gångavstånd finns Gömmarens naturreservat med badmöjligheter. Du har även nära till Flottsbro med utomhusaktiviteter såsom skidåkning på vintern, utförsåkning och bad på sommaren. Busshållplats ligger endast två minut borter och erbjuder goda förbindelser med buss till Huddinge C och pendeltåg därifrån som går till Stockholm C på ca 16 minuter. Kommunen planerar även en spårvagnslinje som ska ska gå från Flemingsbergs Station till Älvsjö Station via Glömsta och Kungens Kurva.

Målsättningen för vår bostadsrättsförening är givetvis att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet.