Föreningen har tecknat avtal för fastighetsskötsel på avrop, med Fastighetsägarna. Det innebär att vi har en dedikerad entreprenör att kontakta, vid såväl mindre som större behov av underhåll och reparationer i våra fastigheter.
Vi i styrelsen hoppas att ni som oss, ska känna en trygghet i att veta att det finns ett nummer att ringa om något problem skulle uppstå i bostaden, som ni inte känner att ni klarar att hantera själva.
Hur går jag tillväga?
Beställning/felanmälan görs under ordinarie arbetstid på telefonnummer 08-617 76 00. Övriga tider mottas felanmälan via detta formulär. Arbetet utförs vardagar mellan klockan 07.00-16.00 (sommartid gäller fredagar 07.00-14.00).
Vid akuta fall utanför ordinarie tider ovan, såsom t.ex. större vattenläckage eller stamstopp, kontaktas Securitas Jourmontör på telefonnummer 08-657 64 50. Fastighetsjouren finns tillgänglig vardagar 16-07, och helger 00-24.
Vem står för kostnaderna?
Uppdrag i bostadsrättslägenheterna debiteras den enskilde bostadsrättshavaren. Varje uppdrag debiteras med arbetstid, transport och material, efter gällande arvodeslista. För att underlätta uppdragsbeställning, finns denna fastprislista som täcker de vanligaste tjänsterna. I övriga fall ges en prisindikation i samband med felanmälan/beställning.
För underhåll och reparationer i de delar av fastigheterna som föreningen gemensamt ansvarar för, görs beställning/felanmälan till entreprenören via styrelsen och föreningen står då för kostnaden. Det är alltså viktigt att alltid kontakta styrelsen först, om ärendet gäller sådant som ligger utanför ert eget underhållsansvar som bostadsinnehavare.
Osäker på vad du som bostadsinnehavare är underhållsansvarig för?
Se våra stadgar, paragraf 35.